Covid-19
24 februari 2022

Telewerk in het kader van de Covid-19 pandemie: onze praktijkgids 3.0

Sinds 18 februari 2022 niet meer verplicht, maar enkel aanbevolen. Wij hebben onze praktijkgids bijgewerkt met de laatste ontwikkelingen en antwoorden op veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Context: Telewerk aanbevolen en niet langer verplicht

Gezien de veranderende gezondheidssituatie hebben de autoriteiten besloten om vanaf 18 februari 2022 de verplichting tot telewerk op te heffen en telewerk slechts aan te bevelen.

Deze aanbeveling, die tot doel heeft het aantal contacten op de werkplek en op het openbaar vervoer te verminderen, is in beginsel van toepassing tot 27 april 2022.

Onze praktijkgids 3.0

Wij hebben onze Praktijkgids voor telewerk geüpdatet naar aanleiding van deze gewijzigde context.

Onze Praktijkgids geeft een overzicht van de meest recente ontwikkelingen in telewerk, zoals:

  • De huidige verplichtingen inzake telewerk ;
  • De regels voor de praktische organisatie van telewerk en de bezetting op de werkplek;
  • Een herinnering aan de principes inzake de forfaitaire onkostenvergoedingen;
  • Enz.

Wij geven ook een antwoord op een aantal FAQ’s:

  • Kan de werkgever de werknemer verplichten om te telewerken?
  • Is de werkgever verplicht computerapparatuur ter beschikking te stellen?
  • Enz.

U kan de Praktijkgids via deze link downloaden.

 

 

We use cookies to track usage and preferences Legal terms I Understand